14/12/2013

Santa Claus is coming to town! - Christmas Essentials


Christmas is coming: I'm so happy!
I think this may be my favourite holiday. It's just so beautiful. Everybody loves Christmas! (aside the Grinch)
I love the feel in the air, all those light on the buildings. Gorgeous.
I wanted to share with you some of my Christmas essentials, to enter in the the right spirit for this holiday.

1. First of all you need the right look for these days and what's better than a big warmy jumper? I'm totally going to get one!
H&M
Sheinside
Sheinside
Sheinside

Sheinside

2. This year I fell in love with candels. They create the perfect atmosphere adding a warmer touch to your house. I personally like Yankee Candels, their smells are so good!!! The Christmas frangrances are perfect and you can actually feel them all over the room. My favourite one in Snow in Love, but I can't find it on the site. You can also get some good candles at Ikea.


3. When the weather it's really cold, what's better than a film with a cup of chocolate? The one I love the most is The Nightmare Before Christmas. Well, it's more a transition film between Halloween and Christmass but it's just so amazing! If you are more a romantic person, I suggest to you Love Actually and The Holiday. They are the best. But there is one film that is over the top: The Grinch. Even if I was really scared by it when I was I child, I've always loved the story. If you haven't yet, go watch it!






4. What would Christmas be like without all those lights and decorations? You should totally buy some things to decorate your room and the rest of the house, so your home will look warm and happy. If there's something that can't miss is a big lovely Christmas tree. You can also add some crazy stuff and make it funnier, like a Miley Cyrus on a Christmas ball.
5. We all know that on holiday we are used to eat a lot more than usually. That's a good thing! We all have experienced those big launches with our relatives that start at 12.00 Am and end in the evenings. I love Christmas' food: here in Italy we've got the pandoro and the panettone, some traditional cakes. I love candies and chocolate too. Tell me, have you got a traditional food in your country? Let me know in the comments.
6. The most important thing you have to remember is to spread love in the air, be happy and share that happiness with others. A big happy Christmas is the best gift that you could receive.

What are your essentials for Christmas? Let me know with a comment. I'd love to read some.
-
Natale sta arrivando: non sapete quanto ne sia felice!
Penso che sia la mia festività preferita, è semplicemente stupenda. Ammettiamolo: tutti amano il Natale! (tranne il Grinch)
Adoro l’aria natalizia, tutte le decorazioni che si trovano nelle strade e nelle vetrine. Magnifico.
Ho pensato: perché non condividere le cose che non possono mancare nel mio Natale? Quindi eccoli a voi, giusto per entrare nello spirito di questa festa.
1. Prima di tutto serve l’abbigliamento giusto, no? Per combattere il freddo niente è meglio di un maglione colorato e festoso. Sicuramente ne prenderò uno!
2. Quest’anno il mio cuore è stato rapito dal mondo delle candele. Creano la perfetta atmosfera in ogni occasione, dando un tocco di calore alla casa. Personalmente amo le Yankee Candels, hanno un profumo così buono! Le fragranze di Natale sono ottime e queste si diffondono davvero in tutta la stanza. La mia preferita è Snow in Love, che sfortunatamente non trovo sul sito. Anche all’Ikea si possono trovare delle candele molto buone.
3. Quando il clima è molto freddo, cosa c’è di meglio di mettersi sul divano a guardarsi un film con una buona tazza di cioccolata? Uno che adoro è The Nightmare Before Christmas. In realtà è più un film di transizione tra Halloween e Natale, ma è comunque bello. Se siete più propensi al romanticismo sotto le feste, vi consiglio Love Actually e L’Amore non va in Vacanza. Sono i migliori! Ma resta un film che li batte tutti: Il Grinch! Anche se da piccola ero un po’ terrorizzata da quell’essere verde, ho sempre adorato la storia. Se non l’avete mai visto, correte subito a farlo!
4. Natale non sarebbe lo stesso senza tutte le luci e le decorazioni. Se non lo avete ancora fatto, dovreste comprarne alcune da mettere nella vostra casa per darle quello spirito natalizio che rende le feste speciali. Ovviamente non può mancare un grande albero di Natale da personalizzare con qualche tocco divertente, come una Miley Cyrus su una palla di natale.
5. Se pensavate di mettervi a dieta ora, avete scelto il periodo peggiore. Lo sappiamo tutti che nelle vacanze di Natale ci aspettano gli infiniti pranzi con i parenti, dove inizi a mangiare a mezzogiorno e finisci a mezzanotte. Se c’è una cosa che adoro in particolare sono i dolci!
6. La cosa più importante da ricordare a Natale è di essere felice e condividere questa sensazione con tutti coloro che ti stanno intorno, perché un grande Natale felice è il regalo migliore che si può ricevere.

E quali sono le cose che non possono mancare nel vostro Natale? Scrivete un commento, mi picerebbe molto saperlo!

Lot of Love.
Camilla



No comments:

Post a Comment