15/09/2013

Back to School | Outfit Ideas





Yes, School is back. We have to accept that. I think that the number of people that are happy about that are a few. Lucky them! For those one like me that aren't totally enthusiastic about going back to their school, I know that the hardest thing is waking up in the morning and the last thing you want to think about is what you have to wear. Once appends that I wore a Tshirt on the wrong side and I didn't find out about that until I came home. Of course nobody told me! So I thought about giving you some help about some simply looks that you can create for going to school.

Comfy Tomboy: I decided to wear something really comfortable to a lazy day at school. I'm wearing a black Tshirt from Zara, a white hoodie from Subdued and a pair of beige trousers from Zara too. This summer I was obsessed with socks and I bought this pair at Next.

Night Sky Rocker: I found this overall at Zara and I think that is perfect to throw it on for school. I add a simple black Tshirt from Zara, another pair of crazy socks from Suite Blanco and my new navy Underground creepers.


Disco Denim: I fought all summer for buying these pair of disco pants at Topshop and now here they are. I'm in love! This Tshirt is from Whoopie Loopie, it's a man one, but I like how it fits. The denim jacket is from Pull and Bear, I'm using it a lot because you can put it on everything.


The best thing you can do is choose your outfit before going to sleep, when your mind is still on.


Lot of love.






Ebbene si, bisogna tornare a scuola. Dobbiamo accettarlo! Penso che il numero di persone che è felice di ciò sia davvero minimo. Fortunati loro! Per quelli come me che invece non sono esattamente entusiasti della notizia, so che la cosa peggiore della situazione è svegliarsi presto al mattino. L'ultima cosa alla quale si vuole pensare è quello che devi indossare. Una volta mi è capitato di aver indossato una maglietta al contrario e me ne sono accorta solo quando sono tornata a casa. Ovviamente nessuno me l'ha detto! Quindi ho pensato di darvi qualche consiglio per creare qualche semplice look da indossare a scuola.

Comfy Tomboy: come primo look ho pensato di indossare qualcosa di comodo in un giorno normale a scuola. Porto una maglietta nera di Zara, una felpa con cappuccio di Subdued e un paio di pantaloni beige sempre di Zara. Quest'estate mi ero fissata con le calze e ne ho comprate tantissime! Queste sono di Next.


Night Sky Rocker: ho trovato questa salopette da Zara ed ho pensato che fosse perfetta da indossare a scuola. Ho semplicemente aggiunto una maglietta nera sempre di Zara, un altro paio di calze strane di Suite Blanco e le mie amate Undergroud creepers blu navy.


Disco Denim: ho lottato tutta estate per comprare questi disco pants di Topshop e ce l'ho fatta! Li adoro. Questa maglietta è di Whoopie Loopie ed è in realtà da uomo, ma adoro come calza. La giacca di jeans è di Pull and Bear, la utilizzo molto perchè la puoi mettere sopra qualsiasi cosa.


La cosa migliore da fare è scegliere l'abbigliamento la sera prima di andare a dormire, quando il cervello è ancora acceso.


Lot of love.

1 comment:

  1. Touche. Sound arguments. Keep up the great spirit.


    Have a look at my blog post http://marinenote.co.jp/userinfo.php?uid=3610

    ReplyDelete